I love the smell of burning noodles in the morning

En konstig spanjor tankte att "ja, 10 minuter pa hogsta varme aer nog lagom, tar en dusch sa lange". Men min dag forstor han da inte! En gul Porsche aker forbi entren, folk star i t-shirt trots att solen fortfarande letar sig ned langs husvaggarna och jag har en stadig kalla till internet igen. Fckin perfect!


Jag har bytt Hostel nu, innan bodde jag pa Hostel International San Fransico. Nu bor jag pa San Fransisco international hostel; 50 meter langre ned pa mason street. Nej jag skojar faktiskt inte. Det haer nya hostelet oppnades for 40 dagar sedan och kostar 25$ natten jmf mot 32 som det andra kostar. Det aer lite run down sa att saga men det aer fortfarande vaert det, och haer har de datorer som aer gratis! :D

OMG! Det aer en svensk tjej inloggad pa MSN haer! AHAHAhA, what the fuck!? Darn! Jag maste maila henne.
Okej, nu har jag mailat henne. Sweet shit. Hoppas hon svarar :P


Oj, jag kom helt ur balans nu. Vad skulle jag skriva om? San Fran? Det finns 1 miljon butiker haer och 1 miljon saker att gora. Stannar haer lange. Det aker stretch limos haer hela tiden, fan varannan bil aer en limousine.

Jag har tankt massa pa en grej sen jag kom hit, till staterna vill saga. Det finns oerhort manga hemlosa tiggare. Alltsa massvis. Overallt. Seattle var nog vaerst. Det aer ganska hemskt faktiskt, i borjan kanndes det hemskt att inte ge dom pengar sa jag gav ivag en hel del. Efter ett tag insag jag att jag skulle behova tigga sjalv ifall jag gav varje tiggare nagonting sa la ned med det. Ger bara ibland numera. Men det hemska aer hur folk ignorerar uteliggarna, alltsa amerikanerna. Det laer val jag ocksa gora snart dock.

Det finns en strategi for hur man ska gora om man inte ville att de ska fraga en om nagot; titta dem inte i ogonen och se upptagen ut. Det aer just sa amerikanerna gor, man ser det sa tydligt. De borjar 5 meter innan och slutar 5 meter efter, sa givet. Jag kan inte gora det, ignorera dem pa det sattet, jag sager vanligt nej istallet. Eller ger dem en penny.

Vad som ocksa aer sorligt aer att se vad for sorts personer som aer hemlosa. Det aer nog det vaersta eftersom det aer manniskor med psykiska sjukdomar och problem oftast. En snubbe jag traffade i portland jobbade med psykiskt sjuka och han berattade om en sjuvardslag som tradde i kraft nagon gang i slutet av 70 talet som gjorde att massa mentalsjukhus stangde ned och de som bodde daer hamnade antingen i fengelse eller fick klara sig best de kunde och de flesta ended up on the street. Sa de haer hemlosa manniskorna man ofta stoter pa beter sig ofta valdigt konstigt och crazy. Pratar med sig sjalva, har fysiska handikapp osv. Usch, det aer sa sorligt verkligen. De aer liksom chanslosa pa nagot sett eftersom de foddes med sina problem eller hade det i generna och foddes i fel familj, utan pengar osv. Ingen hjalper dem.

Aja, nog om det. Precis just nu levereras en godismaskin till hostelet. Sweet (pun intended)!


Min tyska freundin far besok av en kompis idag sa jag aer on my own nu.....meeeen, som vanligt hander alltid nagot random och igarkvall var det att jag traffade ytterligare en tysk tjej som aer asball. Treffade henne nu igen, hon kom inslantrandes med en starbucksmugg i handen och sag trott ut. Hon hade dygnat och haft en awesome torsdagskvall. Blev lite avis, well, hon skulle pa nagot ballt ikvall sa hon och att hon skulle hora av sig (Alltsa h'o'ra av sig) till mig senare. Hoppas det blir fescht :D


Okej vanner, ovanner, broder och foraldrar. Nu ska jag ut pa byn och finna mig en ny troja. Hej sa lange :)

Kommentarer
Postat av: Gullegurkan

Vad göru eg om dagarna förutom att lukta på brända nudlar och dejta tyskor?

2010-09-12 @ 23:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0