Forever young....forever young.....forever young...for..FFS!!!!11!

Aer supertrott, av nagon anledning aer jag alltid trott naer jag skall lamna mina skriftliga redogorelser av den haer resan. Sitter vid datorn och spelar Hjarter for tillfallet, det aer awesome, vad som inte aer lika awesome aer att de spelar Jay-Zs verision av forever young pa repeat i lobbyn. Det gor hela feelinger haer i lobbyn trott och sorlig. Pga min trotthet sa kommer jag inte posta portlandbilderna i det haer inlagget. Tar for lang tid att fora over, istallet far ni min dag idag.

De senaste dagarna har jag haengt med ryssar och ukrainians. Tyskarna har lamnat hostelet och det aer jag och de rysktalande kvar. Koreanerna och japanarena aer ju kvar ocksa sa klart men deras bristande engelskakunskaper isolerar dem en hel del. Men de aer trevliga de med :) Idag spatserade jag runt i Golden Gate Park med Mike fran Boston, tva killar fran Texas och Alina som aer ryska. Det var kul, ett omaka gang som gick runt och njot av naturen i San Fransiscos storsta park. Det fina vadret vi hade forra veckan har forsamrats. Det aer numera malnigt och blasigt. Akte ut till Golden Gate Bridge igar med Mike och man sag inte nagonting pga all dimma, lite fail, men bron var rod och kul anda.

Lombard St. igar                                        Golden Gate igar


Parken idag

Hostelet jag bor pa aer mayhem. Shit, det finns verkligen ingen organisation alls haer. Jag som har bott haer i tva veckor nu, jag kanner alla i personalen och vet lika mycket om hostelets rutiner som de gor. Kallabalik igar, en tjej som bodde haer for tre veckor sedan hade uppgett hostelets adress dit checkar o pengar skulle skickas till henne. Hon lamnade dock hostelet eller nagot for hon bodde inte haer naer breven kom fram, grejen aer att personalen haer har sen stallet oppnade inte returnerat de brev som ingen har gjort ansprak pa. De har bara samlat allting i en byralada som igar var helt proppfull med post som ingen brytt sig om. Lagen i USA sager ialf att de maste senda tillbaka posten till avsendaren ifall ingen gor ansprak pa breven och den haer tjejen som kom in trodde att de skulle gora det, men nej. Sa hon kom inrusande, frustrerad o arg eftersom de inte har nagra rutiner och eftersom det var pengar i hennes kuvert, och skallde pa Vlad som jobbade for tillfallet. Plotsligt var typ alla i lobbyn sura och irriterade av olika anledningar och den haer tjejen hade borjat sortera bland de hundratals kuvert o grejer som fanns i den haer byran. Tyckte synd om henne sa hjalpte henne med sorterandet.

Tony (som aer en oerhort fascinerande figur som talar spanska, engelska, japanska, franska och lite koreanska, har blivit skottskadad i Irak och har nagon form av tics i ansiktet och aer valdigt social samtidigt som han inte aer saerskilt bra pa det sociala) var aven han frustrerad och sur igarkvall samma tid som den haer kvinnan och sa upp sig mitt i alla hetsk stammning. Sa han bor haer nu tills pa mandag och hanger med mig, Chance (som aer en svart man i sina besta ar, tydligen rik, ambulansforare som far betalt boendet haer eftersom han aer "on call" varje natt, och typ husfar at alla oss unga backpackers) Alina och Adan (som har en crush pa Alina som aer upptagen). Herregud, jag har bott haer for lange. Men vet ni vad, ett sista argument for att stodja mina ord om hur jakla oorganiserat det aer haer: Jag har hittils bara betalat 88 kronor for mina 14 natter pa det haer hostelet och ingen har merkt nagot. Chill.

Nu ikvall tog jag mig en lang javel till promenad runt i San Fran. Startade downtown (och insag till min forvaning att flertalet affarer fortfarande holl oppet klockan 9.30 PM!) gick ned mot vattnet och foljde hamnstraket fran Pier 1 enda bort till Pier 44. Lombard street passerade jag for andra gangen ikvall ocksa, for er som inte vet, pa Lombard Street finns en beromd passage som aer valdigt kurvig. Darfor kallas aven denna gata for "the crooked street". Flera filmer har scener som spelats in vid den beromda passagen. Haer far ni min film:



Daligt kvalite pa den haer filmen ser jag nu, nattlaget som pajade.

Right, that's it. Nu skall jag sova eller natt. Hejs!

Kommentarer
Postat av: sanna

jag tog bort min facebook. that's how cool I am. men a, så är det i alla fall, hah. JAG LÄNGTAR TILLBAKA TILL LA.

2010-09-24 @ 01:03:53
URL: http://sannahelgalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0