Day 1

Yo.

Eftersom Mr. Vermont tog upp min tid igarnatt sa ska jag har och nu redogora for er over min forsta dag i staterna :) Well, first of: Seattle:ianerna aer inte tjocka. Det kanske inte aer som att ga runt hemma men som typ i oohm, Tyskland. Nagot som ocksa aer ballt och som kanske har nagot att gora med det forsta aer att det kryllar av asiater i den haer staden. Fler asiater an svarta manniskor. Jag gillar det, asiatiska sma barn aer so gulliga ju :D Haha.



Igar gick jag runt och scoutade staden for mig sjalv. Borjade vid famous pike place market, riktigt jakla awesome! En miljon sma affaerer och snickerier och handlare som handlar med fan allt du kan tenka dig. Fiskmarknaden var asball, fiskarna (alltsa de som fiskade fiskarna) hade sjukaste simultankapaciteten. De kunde liksom sta och forklara for en kund var en lax var fangad, samtidigt som de typ holl pa och fileade denna lax och samtidigt som de holl koll pa och lyssnade till alla utrop som kom fran de andra fiskstanden och mitt i allting slappte han allt for att en laxjavel kom flygande fran ingenstans eftersom han precis hade kopt den av sin konkurrent/kompis.



Det luktade fantastiskt daer dessutom. Tusentals dofter kom fran alla hall, bara typ vanda blicken en decimeter sa kom en ny doft och fangade en. Jag kopte tva ovarda nektariner daer. Det var det enda. 4.5 dollar for tva, forvisso stora, jakla nektariner.


Jag gick runt o roamade downtown i flera timmar, begav mig till capitol hill daer ett nice cafe som hade blivit rekommenderat lag. Satt daer och laste min bok o drack espresso i en timme. Kollade runt i massa afferer, gick vilse och stotte pa en butik som salde organic food till hutlosa priser. Massa random shit.


Det ballaste hittils dock var, otippat nog, en font'a'n som lag i ett omrade med massa andra grejer (bl.a the space needle). Det var sa jakla nice. En stor stor fontan som lag mitt i en park. Runt fontaten fanns massvis med hogtalare inbyggda och fontanens stralar gick efter vilken sorts musik som spelade. Och jag satt daer och tittade och sen kom massa barn o typ skulle leka daer. Ah, det var sa fint! Det kommer ungar fran overallt o hade typ hur kul som helst och lekte och skrattade. Satt daer i sakert tva timmar och tittade, skrattade o njot av musiken.


Sjukt sweet for pa kvallen nar jag kom hem sa insag jag att de aven serverer kvallsmat haer. Spaghetti o kottfarssas! Epic! For 30 dollar natten sa far man alltsa boende och tva mal mat. Jag hangde med ett gang schweizare under kvallen, tre tjejer som var 22 ar allihopa. En av dem sa coolaste grejen! Jag hade suttit o snackat med dom, inte avslojat nagot om mitt ursprung och hon ba: Are you born in south america? Haha alltsa blev helt forbluffad. Hon var typ helt saker pa sin sak ocksa, det var inget tvekande i fragan. Blev sa jakla impad, alla tror ju att det aer spanien, italien eller typ irak/iran annars. Lite senare lamnade jag dom for ett annat gang som skulle ga till gameworks, en arcade gamehall.

Det var sickinthedick! Det var en tre vaningar stor spelhall med allt fran biljard, airhockey och simpla spel som pinball till de fetaste jakla jaktplans simulatorerna o avancerade horse breeding spele. Alltsa jag skamtar inte om horsebreeding spelet :P Sen eftersom det var torsdag sa var det happy hour pa det hela sa for 10 dollar fick man spela sa mycket man ville i fyra timmar. Hahaha alltsa, en 10 arings drom kan jag ju saga. Det var svinkul men efter tva timmar dog jag typ av trotthet och efter tre sa somnade jag nastan i min helikopterstol sa jag gick hem och tog en extra svang runt 7th och 5th ave. lyssnandes pa Red Hot Chili Peppers och planerade morgondagen som da aer idag alltsa.



Jag vill ocksa bara saga att det haer horsebreeding spelet, det var jakligt avancerat och tog sjukt lang tid att komma in i, alltsa lite som the sims. Man ska para tva hestar med varandra for att skapa den ultimata kapplopningshesten o man ska trena dom med olika sortes traning, valja den perfekta maten, ge ratt sorts berom o massa annan shit. Iallafall, de som spelade var sjukt otippade manniskor. Det var den har tjocka och stora svarta gangster killen som satt bredvid. Haha sa ballt, han elskade verkligen det dar spelet. Han ba "when I tell you this is the most awesome game in here I really do mean it. You should try it man" Haha sa da var jag tvungen. Daer satt jag med denna huge big black guy inne pa gameworks och han visade mig vilka hestar som var best att para ihop och vilken jockeydrakt som var finast. LOL.
= sant

Palla skriva mer. Jag forsov mig sa jag missade frukosten sa ska ut o hitta nagot nice stalle pa gatan instead. Tjo!


Kommentarer
Postat av: George Josef

Men asså, Capitol Hill? I Washington DC? Är du i Seattle eller Washington DC?

2010-08-27 @ 20:32:24
URL: http://www.facebook.com/GeorgeJosef

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0