Americana

Vad som gjor en dag awesome:

*Naer en turist fragar mig om vaegen och jag faktiskt har koll och kan ge direktioner! Det maste betyda (inbillar jag mig) att jag ser ut som en californian och ingen turist! Pilotbrillorna aer pa, vaeskan over axeln och ingen tvekan i stegen. Born and breed in L.A!

*Naer jag, for att kanna mig som en riktig amerikan tar initiativet och sager "zup man, how's it goin" naer jag passerar nagon som aer en given californian. (Ja, sa gor de haer, de halsar pa varandra aven i storstan)

*Naer en uteliggare fragar om lite "change" och jag med saeker och stadig staemma saeger "sorry bro, not today" eller "sure bro, here's some, have a good one!"

*Naer folk pa hostelet fragar vart jag aer ifran och jag saeger att de ska gissa och de i sin tur gissar "are you texan or are you californian?"

*Naer jag gor handrorelser som syftar pa att sportbilsaegarna skall stampa extra pa gasen naer det slar om till gront och de faktiskt gjor det! (I 9 fall av 10 gor de som jag vill! Sa jakla ballt, de aer sanna show-offs xD)

*Att jag far se minst tva Bentleys varje timme!

*Att laesa mail hemifran :)



Santa Monica och Venice Beach aer verkligen the shit. Vadret, kanske bidrar det, men det aer haer jag trivs som mest! Att starta dagen med en springtur langs med havet och ett traningspass pa stranden och pa kvallen avsluta med tre kalla Budweissers. Livet! Och bussarna gar var femtonde och kostar bara 1 dollar, woho.

Jag traeffade tva svenskar igar, tva oskarshamnare! Mkt trevliga och fint sallskap. Vi bestammde oss for att hyra en bil alla tre och dra ned till San Diego imorgon och stanna daer en natt och komma hem imorgonkvall. Det aer typ perfekt for mig eftersom jag inte har korkort och reser ensam.

Vaentar fortfarande pa mitt bankkort btw, hoppas hoppas hoppas att jag far det till helgen, finns sa mkt jag vill kopa! BAH!

Ahhhh! Till Sanna! Frozen Youghurt <3<3<3 Typ det godaste jag smakat! Raeknar in det i min dagliga budget nu, 4 dollar worh of youghurt om dagen, minst! Och jag har spanat in alla dina tips :D Jag bor preciiiiiiis vid den daer second hand shoppen du tipsade om, den vid veniceskylten. Bor typ 20 meter ifran! Juste, kandisgymmet, jag gick forbi men tankte inte pa det. Ska typ ga o betala 15 dollar for en dag daer och traena ba for att. Tank om Arnold aer daer :O Satt pa thirdstreet promenade och drack ice-coffe pa Starbucks och laste en bok idag, shit, jag forstar att du aelskade Venice!

Ska ta en loptur innan jag lagger mig nu, typ episkt! Har inte sprungit lr joggat pa 5 veckor eftersom jag inte haft nagra skor men haer fungerar sanden som daempning. Det kanns awesome, springa aer verkligen min grej. Blir lika overtygad varje gang efter ett uppehall.

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Bor du DÄR BORTA? tattigt, eller? haha. nä, jag vet inte. kanske asfräscht? Men visst är det världens skänaste tanter som jobbar där?eller tanter, kvinnor. damer. whatever. himla fina är dom i alla fall. och ja, frozen yoghurt ingår i varje dags budget. Du, Beckham och Posh hänger tydligen på det gymet också. nämnde jag det?

2010-09-29 @ 20:01:13
URL: http://sannahelgalen.blogg.se/
Postat av: Sanna

och hallå, bussarna kostar ju 75 CENT BARA! :D:D:D om man har det i mynt. det är gött.

2010-10-04 @ 16:18:06
URL: http://sannahelgalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0