Sickinthedick

Alltsa satan. Jag ar CPtrott, cptrott trots att det enda jag har gjort de senaste 36 timmarna har varit att vanta.
Jag sitter pa en oldschool mac just nu,och jag fattar inte riktigt hur jag ska fora over bildernna jag har tagit hittils so ja, ni far val fantisera sa gott ni kan  over det jag kommer beskriva. JUste,mellanslag pa det har tangentbordet sjunger pa sista versen...ba sa att ni vet.
Shit, jag ar for trott for att skriva ett langt inlagg nu kanner jag. Men jag sammanfattar kort och skriver ett langre imorgon.

*Pitstop 1: Kastrup, basically 9 timmar av roaming bland terminale, drickacola och forsoka sova. Jag laste in mig pa hotel Hilton som lag i narheten ocksa for den delen. First Lesson learned: Lifta inte i hissen, du kommer inte ner igen om du inte har ett elektroniskt kort :O
Jag fick med mig en hiltonpenna som souvenir ialf och gratis godis, aka stulet godis.

Sa haer sag det ut, NICE!

*Plan till Island: Det enda jag minns av flygtrippen till keflavikairport ar att jag fallde ned mitt sate till max och sedan vaknade nar alla tog av sina sakerhetsbalten for att planet hade landat och man var supposed att lamna. Jag fick typ ingen somn pa kastrup sa jag var svintrott.

*Keflavik: Jag gick runt och i taxfreen och luktade pa parfymer i tva timmar. Sov i en cafeteria med typ 10 andra i 4 timmar. Haha det var sa fult, alla som hade tagit plats pa cafeterian var folk som var megatrotta och pa hall hade sett deras underskona soffor och fotoljer.
Nagot som fangade mitt h'o'k'o'ga var ett gang amerikanska soldater som gick runt pa flygplatsen och blev allment uttitade. Det var ganska ballt att se dom, alla med rakade huvuden och coola kompanimaskotar broderade pa sina uniformer. Det var lite som att se obamas Irakpolitik IRL.



*Flyg till Seattle: Fick plats 25 B. B ar ju som bekant bokstaven mitt emellan A och C. Plats B var saledes mittenplatsen i en rad pa tre. Kermit to my left (nej jag skojar inte, han hette Kermit) som var utbildad geolog och som tog 1 miljon foton nar vi flog over rocky mountains. Till hoger satt Katherine. Hon var fran tyskland med bodde och pluggade i Seattle. Hennes pass beslagtog dom sedan och skickade henne tillbaka till Frankfurt  :O
Plats 25B var forovrigt ocksa den enda platsen pa planet vars lilla skarm inte fungerade so jag kunde inte gora annat an lasa min bok, lyssna pa mp3 och snegla pa de andras skarmar den har resan. Lame.

*Boarder Control. Det var sickinthedick. Alltsa fy fan. Dom var helt crazy over att jag inte hade nogan plan, att jag inte visste vilket motel jag skulle bo pa, att jag var fran Sverige men hade lockigt har, att jag inte visste vad jag skulle gora. De fragade mig varenda tankbar fraga. Flera ganger dessutom. HAHA och det har ar so jakla kul. Hon som var "ansvarig" for mig, hon talade helt seriost valdigt mycket samre engelska an jag. Alltsa hon var inte ens flytande i engelska och jag forklarade mig och hall pa men 5 minuter senare fragade hon likadana fragor igen, hon hade liksom inte fattat vad jag menat. Alltsa jag skamtar inte. Sen kommer tre andra snubbar fran boarder custom blahagrejen och ar sa sjukt otrevliga. Alltso helt sanslost. "He says he's going to travel around, going down along the coast and then travel to mexico in three months" "No way in hell that's gonna happen" Alltso de dar snubbarna ville verkligen inget hellre an att satta mig pa ett plan tillbaks till Island. Tre timmar satt jag fast i boarder control, slutade med att jag fick ett flightnummer med en biljett till Tijuana som jag var tvungen att boka om jag ville stanna kvar i landet sa det tar jag val o gor imorgon.
Lite mer juicy stuff om vad som hande i border customs. Som jag sa, den tyska tjejen som satt bredvid mig pa planet. Hon fick inte komma in i landet, de skickade hem henne. Killen som intervjuade henne om hennes intentioner osv var sa jakla taskig mot henne. Alltsa han var inte konstruktiv noganstans, han ville bara visa sig maktig och farlig. Utdrag av vad jag horde han saga "Well if you are a bad person you will have nothing to worry about. Only good persons will be let in to this country and we'll throw the bad ones out. And you're saying that you are afraid of us now. Are you saying that you are a bad person? Is that what you are telling me? That you're a bad person?" Typ sa holl han pa och forsokte bryta ned den stackars  flickan.


Till mig sa han grejer som "good you're putting that sweater on, you're gonna scare of all the girls if not" nar jag tog pa mig min tjocktroja och var allment nedvardernade o otrevlig. Det var alla tre killarna forovrigt. Ah, juste, sen hon den har Kasevlova (typ sa hette hon, hon som var dalig pa engelska)  hon var bara allment misstanksam men inte otrevlig eller sa i borjan. Hon gjorde bara sitt jobb. Men sen nar de har tre mannen kom in i bilden och var sa jakla tuffa, maktiga o balla, ja da skulle hon ocksa visa lite attitude o vara rough mot mig. Hon failade, haha. Efter att hon hade forhort mig i ett forhors rum och dragit ut all javla packning och stokat ned sa sa hon at mig att "collect all of my stuff and come out here". Det gjorde jag och gick sedan ut. Efter ett tag sa "hmm, where's his passport, can't find it" Och jag hade det eftersom hon hade sagt at mig att ta med alla mina grejer, och gav det till henne. Hon ba: "who gave you this? Did you take it? Who told you that you could have your passport back? Huh?" Korde pa samma jag-staller-manga-frogor-till-honom-och-far-honom-ur-balans-stil som alla killarna gjorde. Iallafall: Tystnaden som uppstar nar Johan sager: You told me five minutes ago to collect all of my stuff and bring it out here, so I did.  Det kandes gott! Fast hon egentligen var den snalla.

Jag har inga foton av border control, no cameras allowed. Nar jag lamnade var jag pa daligt humor och typ sur men direkt efter jag lamnat that god forsaken place sa traffar jag den forsta sjukt trevliga amerikanen som snackade med mig hela vagen till terminalen och sa hur jag kunde ta mig down town. Innan dess sa gick jag runt pa en parkering och sag en sadan haer


Och jag blev genast ytterligare lite gladare! >D
Jag tog taget down town, traffar naste supertrevliga amerikan. Det var typ en uteliggare som sag mig titta ned i min karta och upp pa skyltarna. Han fragade om jag letade efter nagot sa jag visade honom brochyren om det haer hostel:et. Han beskrev, pekade och wished me good luck, och jag behovde inte ens fraga!!! Sa javla awesome.

Sitter nu pa ett supermysigt Hostel i downtown Seattle och somnar snart framfor datorn. Bilder och fler detaljer imorgon.
Natti! Nu aer det morgon och jag har druckit mina forsta muggar amerikanskt blaskkaffe, atit 7 agg och tre mackor. Frukosten har aer gratis. Epic win. Bor haer en natt till ialf. Minst! Vet inte riktigt vad jag ska gora idag. Pointplace market tror jag, ga till varldens forsta starbucks kanske och the space needle. We'll see. Ferry boats ockso! Men nu vill jag inte vara sjalv langre, buhu. Far ta o bonda med nagon haer pa hostelet ikvall eller typ nu :P


Tja!


Kommentarer
Postat av: John

Mount Rainier rekommenderas om du har lite tid över, finns en urskog strax utanför Seattle också som är fantastisk! Shoppingen på bla macys är inte fy skam heller, finns en urtrevlig LV-butik downtown också. Hyr en bil och åk runt! Ja gud ja! Strax söder om Seattle ligger ett reservat av något slag som jag kommer ihåg som sjukt spännande.

Victoria island (heter den så) strax norr om Seattle också! Det tillhör Kanada, men tullen är väldigt smidig där.



Du ska nog klara dig ska du se!

Men när du är på Pointplace market, missa inte vintagebutikerna, sjukt värda!



Ha en bra semester!

2010-08-26 @ 19:25:55
Postat av: Svärdet

Denna kommer bevakas noggrannt! önskar jag hade sparat ihop lite mer cash, då hade jag LÄTT joinat dirr!!

2010-08-26 @ 23:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0